Сич Оксана Миколаївна
То і не було б, напевно,
Ні поета, ні мислителя,
Ні Шекспіра, ні Коперника.
І понині б, напевно,
Якщо б не було вчителя,
Невідкриті Америки
Залишалися б невідкритими.
ШІСТЬ ПРИНЦИПІВ МОЄЇ РОБОТИ
Суттю роботи як викладача, вважаю такі поетичні рядки:
Проникаючи в зоряні
далі,
В таємниці
земної кори,
Географія всіх
закликає:
Ти міркуй,
фантазуй і твори.
А розпочалося все 30 років тому. Моя перша професія — технік-гідролог. Після закінчення Херсонського
гідрометеорологічного технікума по
направленню працювала техніком-метеорологом на метеорологічній станції
в місті Жиздра Калужської області (Росія). І хоч робота подобалася, обставини склались так, що довелось повернутися в рідне місто Херсон.
Кілька років працювала у дитячому садочку. У 1990 р. вступила до Одеського державного університету ім. Мечникова. Вибір був зроблений не випадково, адже в дитинстві дуже любила школу і мріяла стати тільки вчителем географії. Цьому, мабуть, сприяв творчий колектив учителів Херсонської школи №23.
Успішно закінчивши університет, я була переконана, що мені є що сказати дітям. З роками усвідомила, що головне в професії педагога — любити учнів, бути знаючим учителем-предметником і вмілим вихователем.
Спираючись на свій і чужий досвід, під час обрання освітньо-виховних завдань, форм і методів навчання керуюся такими основними принципами.
Перший принцип - в учнів насамперед треба розвивати цікавість до географії. Коли завдання цікаві учням, вони свідомо докладають свої зусилля для їх розв'язання. Форми і методи навчання мають бути такими, щоб постійно розвивати зацікавленість в учнів.
Другий принцип - матеріал, що вивчається, має бути зрозумілим учням. Завдання не повинні бути надто складними. Коли зміст географічного матеріалу занадто складний, пізнавальна діяльність учнів загальмовується. Якщо ж навчальний матеріал примітивний — учні нудьгують. Тому своє мовлення закріплює яскравою наочністю.
Третій і четвертий принципи взаємозумовлені. Один вимагає наявності таких завдань навчання, які були б суб'єктивно важливими для учнів, інший — належної уваги індивідуальним особливостям учнів. Покладаю на себе високу відповідальність за позитивну мотивацію в учнів у вивченні географії та надихаю їх на ефективну розумову працю. Учні завжди розуміють, що вони роблять та з якою метою. Жести, гарний настрій та міміка – складова частина моєї технології.
П'ятий принцип полягає в
тому, що слід дотримуватися правильного співвідношення між різними компонентами географічної освіти.
І, нарешті, шостий принцип, якого я дотримуюся, як педагог, — від простого до складного.
А також постійно перебуваю в пошуку: як зробити процес навчання привабливим і значущим для учнів.
Крім географії моїм уподобанням є саме життя, а мрією — побувати в усіх куточках України та світу.
Немає коментарів:
Дописати коментар